Aanbod

Ik help jou graag aan de mooiste foodfoto’s, de fijnste (food)portretten, de lekkerste recepten en teksten waar je van gaat watertanden.

Ik maak foto’s die zó sprekend zijn dat de klant meteen bij jouw zaak langs wil gaan of jouw product aan wil schaffen.

Zoek jij een fotograaf die...

  • eten zo op de foto zet dat je meteen gaat watertanden?
  • in ons eerste gesprek al ziet wat jouw bedrijf uniek maakt en hoe dat in beeld getoond kan worden?
  • je kan helpen bij het bedenken en maken van content die onderscheidend is?
  • jouw bedrijf (en jezelf!) door middel van beeld, enthousiasme en overtuigingskracht een echte boost geeft?
  • snel kan schakelen en van korte lijntjes houdt?
  • zowel jou als jouw product of onderneming op hun mooist op de foto kan zetten?

Zo kan ik jou helpen

Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW

Jouw doelgroep laten zien hoe jouw product gebruikt kan worden in de keuken?

Een uniek en smakelijk recept als verkoopmiddel voor jouw product inzetten met foto’s waar je van gaat watertanden en – niet onbelangrijk – een foutloze tekst die je 1:1 kunt overnemen in jouw communicatiemiddelen? Dat kan ik allemaal voor je verzorgen.

  • Uniek recept dat past bij jouw doelgroep, beoogde kooktijd, groepsgrootte, gang en soort keuken.
  • Sprekende foto’s van dit recept, passend bij jouw huisstijl, visie en doelgroep.
  • Op allerlei mogelijke manieren in te zetten: online, op flyers, in tijdschriften, als bedankkaartje en meer. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Per recept vanaf

€299

Als horecafotograaf vind ik het belangrijk dat je na een shoot een map met foto’s hebt die je gehele bedrijf laten zien.

Daarom vind je in iedere horecashoot ALTIJD mijn 5 vaste elementen: ⁠

  • CLOSE UPS van gerechten: alsof je zo in het gerecht kunt duiken;⁠
  • JULLIE: want als (potentiële) klanten online jouw zaak bekijken, willen ze zien bij wie ze te gast zijn;⁠
  • AAN TAFEL: foto’s die de hele tafel van bovenaf in beeld brengen. Een mooi overzicht van hoe een tafel eruitziet, alsof ik bij je aan tafel zit;⁠
  • ⁠BEWEGING: ik houd van handen, menselijke elementen en beweging in de foto. Dus als ik in je horecazaak kom fotograferen, vraag ik je te schenken, te eten, te prikken, te drizzlen, te drinken en meer. Er komt leven in je foto’s, alsof ik bij je aan tafel zit; ⁠
  • KOFFIE, ALTIJD KOFFIE. Want dat kopje koffie, dat klinkt zo simpel, maar juist hoe je dat serveert en op welke manier, dat vertelt waar jij voor staat en wat je belangrijk vindt. Echt waar. ⁠ 
Fotoshoot van 4 uur, prijs afhankelijk van wensen, gebruik foto’s en hoeveelheid foto’s.

In overleg

Jij weet wat de unieke eigenschappen van jouw product zijn. Jij weet waarom het zo fantastisch is. Maar hoe zorg je ervoor dat je klanten dat ook weten?

En, hoe kom je aan je sprekend beeld waarop jouw product straalt en waarbij de klant na het zien denkt: dit moet ik proberen?

Daar komt mijn ervaring de hoek omkijken. Ik weet hoe ik producten, los tegen een backdrop, of in een gestylde setting, kan laten stralen. Of dat nu een tomaat is, een prei, een zak snackpaprika’s of een bruidstaart van 7 verdiepingen. Ieder product heeft zijn eigen unieke eigenschappen en kan stralen op beeld.

De prijs is afhankelijk van hoeveelheid producten, wensen en gebruik van de foto’s.

Per fotoshoot afhankelijk van hoeveelheid producten, settings, wensen en gebruik van foto’s, vanaf

€399

Hoe je content maakt, dat hoef ik je niet te vertellen. Maar wist je al dat jij een stuk zichtbaarder mag zijn in je (social) uitingen?

Jij mag laten zien wie je bent en wat je doet. Met actueel beeld. Het hele jaar rond. Met content die op ieder moment toepasbaar is, bijvoorbeeld voor de update van je mediakit, maar ook met beelden die inspringen op de actualiteit: de (food)feestdagen bijvoorbeeld, of de lancering van je nieuwste boek.
Beeld, van jou, in je natuurlijke habitat. 

  • Het hele jaar door zichtbaar zonder daar zelf de selfiestick of zelfontspanner voor aan de slag te moeten
  • Zoomcall vooraf waarin we de shoot doornemen
  • Persoonlijk voorbereidingsdocument
  • Minimaal 40 foto’s
Fotoshoot van 4 uur, prijs afhankelijk van wensen, gebruik foto’s en hoeveelheid foto’s.

In overleg

Je bent druk met het runnen van je bedrijf. Maar die content, die schiet er steeds bij in.

Je weet je heel goed wat de kracht is van goed beeld en sprekende content: deze geven smoel aan je bedrijf, zijn je visitekaartjes naar (potentiële) klanten toe en leveren je omzet op. En tóch lukt het je niet om op dagelijkse basis consistente en sprankelende content te maken.
Ik ga je daarbij helpen.

Zorg dat jouw foodonderneming regelmatig, herkenbaar en optimaal zichtbaar is. Met hoogkwalitatief, divers en sprekend beeld. Waardoor je herkenbaar bent, niet alleen op social media, maar in al je (marketing)uitingen. Denk aan website, flyers, posters, advertenties, foto’s bij een stuk in de krant, kaarten die je gratis uitdeelt, visitekaartjes en nog zoveel meer.

Na de looptijd van MAIN heb je een grote, diverse beeldbank en de mogelijkheid om al je communicatie-uitingen op elkaar aan te laten sluiten. Je hoeft nooit meer op zoek naar passend beeld.

“Be the main course
not a side dish”⁠

  • Binnen 6 maanden zetten we ALLE facetten van jouw onderneming op de foto
  • Ik help je bij het bepalen van wat we op beeld gaan zetten, ik sta naast je
  • Ik laat je weten waar ik de kansen zie liggen en welke pareltjes we zeker op de foto moeten zetten
Prijs van 6 maanden samenwerken

In overleg

Mijn werkwijze

Welke stappen doorlopen we in een samenwerking?

w

Kennismaking

We maken kennis: Waar kan ik je bij helpen? Ik hoor het allemaal graag! En je hoort van mij waar ik denk dat jouw kansen liggen. Dit kan telefonisch, persoonlijk, via whatsapp of mail. Wat jij fijn vindt!

Budget

We bepalen het budget: je wil graag weten wat je gaat investeren en wat je daarvoor terugkrijgt. Ik maak hiervoor een offerte op maat. Bovendien ontvang je mijn algemene voorwaarden, mijn werkwijze en portfolio zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Plannen

We gaan samenwerken! Je geeft akkoord op de offerte en we bepalen een datum (of data) waarop ik voor jou aan de slag ga. Die datum is nu definitief en staat voor jou gereserveerd.

Input aanleveren

Je zorgt voor de nodige input: een product, een moodboard dat ik je vraag te maken of andersoortige input: we spreken een moment af waarop ik deze input uiterlijk nodig heb.

Aan de slag!

Het budget en eindresultaat zijn bepaald en ik heb alle nodige input van je binnen: ik ga aan de slag. Dit doe ik zelfstandig of, als dat jouw wens is, samen met jou.

Het eindresultaat

Je hebt het eindresultaat ontvangen. Ik vind het super om te zien waar je mijn input voor gaat gebruiken, dus ik check later nog even in om te vragen of je tevreden bent en om te zien waar je mijn input voor gebruikt hebt. Tag me vooral ook online!

Over Joor

Mijn fotografie? Een rustige regenboog.

Ik hou van een rustige basis waardoor het eten op het bord er extra uitknalt op de foto. ⁠

Ik ga voor een zo clean mogelijke foto, waarin het eten de hoofdrol speelt. Geen afleiding op andere plekken, het oog moet meteen naar het eten getrokken worden. ⁠

Ik zoek altijd naar een eenheid in kleuren, bijvoorbeeld in de backdrop in combinatie met het bord waarop het eten ligt. Of een tafel, shirt of trui in een uni-kleur die blendt met de rest van de achtergrond. ⁠

Alles om het eten er extra uit te laten knallen op de foto. Want dat is mijn hero op mijn foto’s: het eten.

Een rustige regenboog dus: rust in de achtergrond, knallen in de voorgrond. Zodat je meteen ziet waar de foto om draait: om dat heerlijke eten.

Portfolio

Reviews van klanten

FAQ

Veelgestelde vragen

Waarom zou ik een foodfotograaf inhuren als ik zelf foto’s kan maken met mijn telefoon?

Ik krijg deze vraag vaak. En terecht, we hebben allemaal een smartphone die vaak nog mooie plaatjes kan maken ook. Toch zijn er twee enorme redenen waarom ik je een foodfotograaf altijd aan zal raden:

1. De kwaliteit van de foto’s. Waar foto’s maken jouw ‘side job’ is, is het mijn professie. Ik weet hoe ik de mooiste foto’s kan maken, die technisch goed zijn, helder zijn en qua compositie, kleur en meer kloppen. Die de stopfactor hebben op socials: wacht! Dit moet ik zien 🤗

2. Ik kan verhalen vertellen met mijn camera. Jouw verhaal. Dat maakt mijn foto’s geen plaatjes, maar verhalen. Ik zie jouw sterktes, jouw passie en visie en vertaal die naar beeld. Zodat jouw klanten echt iets voelen als ze naar jouw foto’s kijken. Niet scrollen, maar stoppen en besluiten: dit wil ik.

Zeg me eerlijk, doen jouw (telefoon)foto’s hetzelfde?

Waarvoor kun je bij mij terecht?

Ik help je graag om jouw product, zaak of jouzelf te laten stralen. Dat kan in beeld, maar ook in tekst.

In het kort kan ik je helpen bij:

Wat leveren jouw foto’s mij op?

Wat mijn content jou oplevert? Dit ➡️

* (nieuwe) klanten die op basis van deze foto’s besluiten naar jouw zaak toe te rennen;
* thuiskokers die besluiten jouw product aan te schaffen omdat ze het bijbehorende recept willen maken (want het ziet er zo lekker uit);
* aankoop van jouw product, want dankzij mijn foto of post dachten potentiële kopers: dit moet ik hebben.

En ik kan ervoor zorgen dat jijzelf op je best op beeld verschijnt, zodat je volgers, klanten en potentiële klanten weten met wie ze te maken hebben.

Wat kan ik met de beelden die je maakt?

Ik maak niet alleen foto’s, ik lever je content voor al je marketingmiddelen. Denk aan vulling voor je socials, maar mijn foto’s zijn ook te gebruiken op flyers, in magazines, op je website, als banners, posters en meer.

Wat kost horecafotografie?

Mijn prijzen voor receptontwikkeling starten bij 274 excl BTW per recept (bij afname van minimaal 5 recepten per maand. Voor die prijs krijg je een uniek recept, unieke foto’s (minimaal 4 met verschillende composities) en foutloze tekst en caption.

Waarom zoveel geld uitgeven aan foto’s van mijn bedrijf?

Foto’s die ik maak representeren jouw bedrijf. Ik neem aan dat je trots bent op wat je maakt, op wat je hebt neergezet. Zo trots, dat je dat met iedereen wil delen. Daarom kies je ook voor hoogkwalitatieve foto’s: je beknibbelt niet op iets waar je trots op bent en wat je het liefst met de hele wereld wil delen. Toch?

Samen aan de slag gaan?

Ik ontzorg je van A tot Z. Dankzij mijn verschillende achtergronden kan ik namelijk heel veel voor je verzorgen: koken, stylen, beeld, portretten, maar ook tekst, captions en eindredactie. Niet meer al die diensten bij verschillende mensen uitzetten. Je krijgt het hele pakket van mij aangeleverd. 

Ik help je graag om jouw product, zaak of jouzelf te laten stralen. Dat kan in beeld, maar ook in tekst.