Jij geeft smaak aan gerechten, ik geef ze een podium.
Wist je dat je klanten op basis van de foto’s kiezen of ze bij je komen eten, je product kopen of met je willen werken? Ja, echt. Foodfotografie is een vak apart. En toevallig míjn vak.
In de snelle wereld van Google, Instagram en TikTok wil je als foodondernemer continu vooraan staan. Gezien worden door je huidige én potentiële klanten. Want laten we eerlijk zijn: meer zichtbaarheid betekent meer omzet.
Daar komt foodfotografie in beeld! Als ervaren foodfotograaf & foodcontentcreator help ik jou om het hele jaar door herkenbare en relevante beelden te delen. Sprankelend beeld van je onderneming, je zaak of product én van jezelf. Zodat je klanten altijd aan jou denken op beslismomenten.
Foodfotografie
Met mijn jarenlange ervaring als food-, horeca- én portretfotograaf leg ik niet alleen het eten, maar je hele bedrijf vast op beeld. Ik geloof namelijk voor de volle 100% dat je je volgers en klanten niet alleen moet laten zien WAT je doet, maar ook HOE je dat doet. En WIE dat doet.
Want het gaat niet alleen om het eten dat je presenteert. Het gaat om de sfeer eromheen. Om wat jij wilt uitstralen.
Daarom werken we samen om ervoor te zorgen dat jouw gerechten en onderneming de aandacht krijgen die ze verdienen. Want jij geeft smaak aan gerechten, ik geef ze een podium.
Werk je met mij als foodfotograaf, dan krijg je een…
-
Ervaren fotograaf: Ik zorg ervoor dat elk plaatje een podium waard is.
-
Foodstylist: Ik zorg ervoor dat het eten er op zijn best uitziet op het bord.
-
Setdresser: Ik bedenk en creëer verschillende settings per shoot, deels van tevoren en deels ter plekke.
-
Regisseur: Ik stuur je aan, laat je weten waar je moet staan en wat je moet doen, wat je aantrekt, hoe je kijkt, etc.
-
Projectmanager: Ik houd bij welke gerechten er op de foto staan en welke nog niet, en zorg dat we alle gewenste composities gebruiken.
-
Motivator: Ik geef je positieve feedback en instructies als je zelf op de foto gaat. Het is spannend, dat weet ik, maar ik weet dat je het kan. En dat vertel ik je ook.
-
Propsmeebrenger en gearfacilitator: Je mag gebruikmaken van alle props die ik heb en die ik meebreng, evenals mijn high-tech apparatuur en gear.
Dit is waarom jij foodfotografie in wil zetten voor je bedrijf
Foodfotografie door een foodprofessional is een fantastische manier om je merk te versterken. Het biedt jou unieke content om te delen. Door je heerlijke gerechten in de spotlight te zetten inspireer je jouw klanten. Bovendien kan je het op meerdere manieren inzetten: van content voor je website en sociale media tot drukwerk en advertenties.
Lieve woorden
Heel warm, fijne sfeer, mooi licht en lekkere hapjes. Echt een heel mooi plaatje!
Aanbod
Foodfotografie: zo gaan we te werk
Kies je voor JoorKitchen als foodfotograaf, dan krijg je foto’s die je stuk voor stuk aan de muur zou willen hangen.
Foodfotografie is een vak apart. Het is een combinatie van kunst, techniek en een goed oog voor detail. Daarom begin ik elke shoot met een concept: wat willen we bereiken, welk gevoel willen we overbrengen, en hoe kunnen we het gerecht het beste presenteren? Dit concept vormt de basis voor alles wat daarna komt.
Jouw bedrijf is uniek, heeft een verhaal. Als foodfotograaf vertaal ik jouw verhaal naar het beeld. Dit zorgt ervoor dat mijn foto’s geen ‘kiekjes’ zijn, maar verhalen die mensen raken. Ik zie jouw passie en visie en vertaal dat naar beelden die jouw klanten echt iets laten voelen. Waardoor ze niet doorscrollen, maar stoppen om je foto te bekijken en besluiten: dit is wat ik wil.
Met mijn foodfotografie haal ik zoveel mogelijk voor je uit handen, zodat we samen voor het maximale resultaat gaan: een fantastische beeldbank vol foto’s die je stuk voor stuk aan jouw muur zou willen hangen, zo mooi. Omdat ik wil dat waar jij dagelijks mee werkt, zo prachtig mogelijk op de foto staat. Voor minder doe ik het niet.
In mijn ‘keukenlab’ verken ik alle mogelijkheden en experimenteer ik met ingrediënten. Net zolang totdat we de perfecte balans van smaken, texturen en presentatie hebben gevonden. En natuurlijk mag je komen proeven! Zo weet ik zeker dat het recept een blijvende indruk op jou én op jouw gasten achterlaat.
Ik weet zeker dat ik tijdens ons eerste gesprek meteen al 1000 ideeën heb voor beeld van jouw bedrijf. Sterker nog, mijn radartjes beginnen al te draaien zodra we ons eerste contact hebben.
Maak jij de stap naar consistente, mooie content? Ik kijk ernaar uit om met je te werken!
Ik heb eerder samengewerkt met
FAQ
Veelgestelde vragen
Waarom zou ik een foodfotograaf inhuren als ik zelf foto’s kan maken met mijn telefoon?
Ik krijg deze vraag vaak. En terecht, we hebben allemaal een smartphone die vaak nog mooie plaatjes kan maken ook. Toch zijn er twee enorme redenen waarom ik je een foodfotograaf altijd aan zal raden:
1. De kwaliteit van de foto’s. Waar foto’s maken jouw ‘side job’ is, is het mijn professie. Ik weet hoe ik de mooiste foto’s kan maken, die technisch goed zijn, helder zijn en qua compositie, kleur en meer kloppen. Die de stopfactor hebben op socials: wacht! Dit moet ik zien 🤗
2. Ik kan verhalen vertellen met mijn camera. Jouw verhaal. Dat maakt mijn foto’s geen plaatjes, maar verhalen. Ik zie jouw sterktes, jouw passie en visie en vertaal die naar beeld. Zodat jouw klanten echt iets voelen als ze naar jouw foto’s kijken. Niet scrollen, maar stoppen en besluiten: dit wil ik.
Zeg me eerlijk, doen jouw (telefoon)foto’s hetzelfde?
Waarvoor kun je bij mij terecht?
Ik help je graag om jouw product, zaak of jouzelf te laten stralen. Dat kan in beeld, maar ook in tekst.
In het kort kan ik je helpen bij:
- receptontwikkeling inclusief fotografie en teksten
- horecafotografie
- productfotografie
- receptredactie
- brandingsshoots voor foodies
Wat leveren jouw recepten mij op?
Wat mijn receptontwikkeling jou oplevert? Dit ➡️
* (nieuwe) klanten die op basis van deze foto’s besluiten naar jouw zaak toe te rennen;
* thuiskokers die besluiten jouw product aan te schaffen omdat ze het bijbehorende recept willen maken (want het ziet er zo lekker uit);
* aankoop van jouw product, want dankzij mijn foto of post dachten potentiële kopers: dit moet ik hebben.
En ik kan ervoor zorgen dat jijzelf op je best op beeld verschijnt, zodat je volgers, klanten en potentiële klanten weten met wie ze te maken hebben.
Wat kan ik met de recepten die je maakt?
De recepten gebruik je in jouw horecazaak, op je foodblog of als inspiratie voor klanten als je een eigen foodmerk hebt. Ik lever niet alleen het recept, maar maak ook foto’s en lever je content voor al je marketingmiddelen. Denk aan vulling voor je socials, maar mijn foto’s zijn ook te gebruiken op flyers, in magazines, op je website, als banners, posters en meer.
Wat kost receptontwikkeling?
Mijn prijzen voor receptontwikkeling starten bij 274 excl BTW per recept (bij afname van minimaal 5 recepten per maand. Voor die prijs krijg je een uniek recept, unieke foto’s (minimaal 4 met verschillende composities) en foutloze tekst en caption.
Waarom zoveel geld uitgeven aan receptontwikkeling voor mijn bedrijf?
De recepten die ik maak representeren jouw bedrijf. Ik neem aan dat je trots bent op wat je maakt, op wat je hebt neergezet. Zo trots, dat je dat met iedereen wil delen. Daarom kies je ook voor lekkere recepten die hoogkwalitatieve foto’s opleveren: je beknibbelt niet op iets waar je trots op bent en wat je het liefst met de hele wereld wil delen. Toch?