“Waarom zou ik een foodfotograaf inhuren als ik zelf foto’s kan maken met mijn telefoon?” Ik krijg deze vraag vaak. En terecht, we hebben allemaal een smartphone die vaak nog mooie plaatjes kan maken ook. Maar er is een wezenlijk verschil. Ik geef je 5 redenen waarom ik je aanraad een foodfotograaf in te huren.
1. Kwaliteit
Dit lijkt me duidelijk. Waar foto’s maken jouw ‘side job’ is, is het als foodfotograaf mijn professie. Ik weet hoe ik de mooiste foto’s kan maken, die technisch goed zijn, helder zijn en qua compositie, kleur en stijl kloppen met jouw merk. Die foto’s hebben de ‘stopfactor’ op sociale media: mensen stoppen en denken “wauw, dit moet ik zien!”
2. Ik vertel een verhaal
Jouw bedrijf is uniek, heeft een verhaal. Als foodfotograaf vertaal ik jouw verhaal naar het beeld. Dit zorgt ervoor dat mijn foto’s geen ‘kiekjes’ zijn, maar verhalen die mensen raken. Ik zie jouw passie en visie en vertaal dat naar beelden die jouw klanten echt iets laten voelen. Waardoor ze niet doorscrollen, maar stoppen om je foto te bekijken en besluiten: dit is wat ik wil.
Heel eerlijk: heeft een foto van jouw telefoon hetzelfde effect?
3. Oog voor detail
Van slechts één gerecht kan ik gemakkelijk tien verschillende foto’s maken. Inclusief een aanpak die waarschijnlijk anders is dan wat je zelf zou hebben bedacht. Ik benut de volledige ruimte en elk detail van het gerecht. Zo krijg je een veelzijdige serie foto’s die de smaak, textuur en presentatie van het gerecht op de best mogelijke manier weergeven.
Dat creatieve brein van mij, gecombineerd met mijn fotografie- en storytelling-skills, is precies waarom ik je aanbeveel om een foodfotograaf in te schakelen. Het levert je een unieke set beelden op!
4. Jarenlange ervaring
Door mijn jarenlange ervaring met foodfotografie in de horeca en bij foodondernemers weet ik hoe ik jouw verhaal op camera vast kan leggen. Ik ken de beste hoeken, composities, het juiste licht en de beste posities voor de allermooiste beelden. Zodat jouw (potentiële) klant in één oogopslag via een foto ziet wie jij bent en waar je voor staat.
Dat bespaart je tijd, energie én geeft je een beeldbank vol foto’s die precies uitstralen waar jij voor staat. En dat brengt me meteen bij mijn volgende punt.
5. Het bespaart je tijd en geld
Misschien is dat voor jou wel het belangrijkste punt. Hoewel het inhuren van een foodfotograaf initieel een investering lijkt, bespaart het op lange termijn juist in tijd én kosten.
Je foodfotograaf levert hoogwaardige foto’s, die je keer op keer kan gebruiken voor verschillende marketingdoeleinden. Social media, advertenties, flyers, je website, je visitekaartje.. Alle beelden précies in de stijl van jouw merk. Zo vermijd je de noodzaak om telkens opnieuw een gerecht of je zaak op de foto te zetten. Bovendien bespaar je tijd, omdat jij (of je personeel) je niet zelf bezig hoeft te houden met het maken en bewerken van foto’s. Kostbare tijd die je kunt besteden aan andere belangrijke aspecten van je bedrijf. Wel zo fijn!
Dus, hoewel je misschien mooie foto’s kunt maken met je telefoon, maakt een professionele foodfotograaf het verschil tussen goede foto’s en verbluffende, betekenisvolle beelden die jouw merk onderscheiden van de rest. Laat mij mijn gang gaan tijdens de shoot en je krijgt een megadiverse beeldbank van jouw horecazaak of foodonderneming.
Zeg me eerlijk, doen jouw (telefoon)foto’s hetzelfde?
0 reacties